ФОРУМ ТЕАТАР

               
                   

Теме:

  •  Уважавање различитости, толеранција, превенција вербалних сукоба

•  Препознавање културолошких аспеката друштва, укључујући и различите животне стилове

•  Увиђање како нас други виде и развијање способности да другима дамо позитивну критику и похвалу, уједно развијајући и властити идентитет

  Последњег дана Дечје недеље ученици су имали прилике да учествују у Форум театру који је реализовала Јелена Јевтовић, наставник енглеског језика, уз помоћ колегинице Ирене Делић, такође наставнице енглеског језика.

На почетку радионице, ученици су имали задатак да погледају око себе, у своје другове и другарице и да кажу по чему се све то они разликују на први поглед.

   
               
                   
   

У следећој активности ученици су добили наставни листић - фејсбук профил- који је требло да попуне својим личним информација, затим да напишу своја интересовања, хобије, активности којима се баве у слободно време, омиљену музику, филм, књигу и омиљени цитат. Такође, свако је нацртао себе, истичући на цртежу оно што их разликује од других, односно оно што представља неки њихов упечатљив стил. Ученици су затим устали, разменили своје “профиле” и читали једни о другима. Уследила је дискусија - сада су ученици проширили своје одговоре на питање “По чему се све то разликујемо?” са почетка радионице и покушали да одговоре на кључно питање “ На који начин се можемо добро слагати са другим људима иако се не слажемо увек са њиховим ставовима или нам се ствари које они воле не допадају увек?”

   
                     
   

Затим су ученице осмог разреда, Ленка Милосављевић и Адријана Михајловић извеле приказ типичне ситуацације “започињања” свађе, при чему једна ученица, ничим изазвана, вербално напада другу зато што ју је наводно погледала. Како разговор одмиче, та девојчица постаје све страственија и вербално агресивнија. После приказа овакве ситуације, ученици су учествовавли у дискусији одговарајући на питања:

- Како поступа једна, а како друга девојчица?

- Да ли девојчица која је вербално нападнута узвраћа?

- Да ли девојчица која је вербално нападнута поступа правилно?

- Зашто се девојчица која започиње свађу тако понаша? Шта све могу бити разлози?

- Шта бисте ви урадили када бисте се нашли у оваковој ситуацији?

- Да ли бисте некоме рекли? Коме? Зашто?

- Чему овакав разговор води -можемо ли предвидети исход?

- Да ли и како се овакве ситуације могу спречити?

  Последња активност је била “Ланац похвала”. Сложивши се да много чешће једни друге некативно критикујемо, а много ређе хвалимо, ученици су најпре говорили о томе шта све може бити похвала (не мора нужно реч, већ и гест, осмех и сличн), како се осећају када их неко похвали, када и ко их је последњи пут похвалио, а када су они и на који начин некога похвалали.

   
               
   

Затим је сваки ученик на папиру у доњем десном углу написао своје име и папир дао особи са своје леве стране, а узео од особе са своје десне стране. Устали су и разменили папире, како бисмо их још мало “промешали”, а затим сели на своја места. Сваки ученик је имао задатак да осби коју је добио на врху папира напише комплимент/похвалу, затим пресавије папир тако да се његов/њен кометар не види, проследи папир особи са леве стране, а узме од особе са десне стране. Активност је настављена све док се папир није “потрошио”, а онда је сваки ученик добио папир са својим именом и низом похавал и комплимената.

   
                 
   

На крају је израђен постер - акроним од речи “ТО LERANCE ”.

   
     
za zc zd zq zr zs zv zx