Еколошка секција
 
Чланови еколошке секције Основне школе „Свети Сава“ су 5.10.2013. посетили Еко-парк Илина вода у Крагујевцу, мини зоолошки врт и ергелу коња (понија) у оквиру Еко-парка. Посета је организована у циљу обележавања 4. октобра – Светског дана заштите животиња. Посета је реализована у сарадњи са Центром за еколошко образовање и одрживи развој (ЦЕООР) из Крагујевца, Политехничком школом из Крагујевца, Креативно едукативним центром (КеЦ), уз подршку Центра за стручно усавршавање запослених у образовању из Крагујевца. Током посете реализоване су 2 радионице: „Угрожене животиње Србије“ чији аутор је Ана Ђокић-Остојић, наставник биологије и „Израда модела животиња од секундарних сировина“ чији је аутор Бојана Микарић, координатор КеЦ-а.
Ана Ђокић Остојић проф. биологије
         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
       
     
У понедељак 4.10. обележен је Светски дан заштите животиња. Посвећен је правима животиња и очувању животињског биодиверзитета. Тим поводом су, ученице 8/3 и 6/2, чланице еколошке секције направиле два плаката. На плакатима су сликама и пропратним текстом представљене неке од угрожених животињских врста у Србији и свету. Плакати су постављени у холу школе.
     
     
IMG_20211004_123647 IMG_20211004_130329 IMG_20211004_130339 IMG_20211004_131146 IMG_20211004_131230
 
   
                                   
     
                       
 
Циљ реализованих едукативно-информационих и креативних радионица, био је скретање пажње ученика на неповољан положај и угроженост животиња. Радионица „Угрожене животиње Србије“ се одржавала на пет пунктова у оквиру Еко-парка, едукатори су били ученици средњих школа чланови ЦЕООР-а и два ученика Основне школе „Свети Сава“. На сваком пункту се говорило о једној угроженој животињској врсти: медведу, орлу, белоглавом супу, рису и тетребу. Ученици подељени на групе су обишли свих пет пунктова и проширили су својс знања о броју преосталих јединки одређених животињских врста, њиховим основним одликама, местима у Србији на којима живе и разлозима њиховог нестанка. Током креативне радионице „Израда модела животиња од секундарних сировина“ ученици су израђивали фигурице животиња од секундарних сировина (картон, пластика, хартија и др) или су колаж техником попуњавали постојеће цртеже животиња.
       
           
 
 
1e 2e 3e 4e 7e 8e 10e 6e
 
                     
   

Дан заштите животиња

Светски дан заштите животиња се обележава 4.10. са циљем да се обрати пажња на потребу заштите и бриге о животињама.

Чланови еколошке секције наше школе сваке године обележавају овај значајан датум. Ове године године Светски дан заштите животиња је обележен у сарадњи са Центром за еколошко образовање и одрживи развој у Ботаничкој башти у Крагујевцу.

       
     
11e 12e 13e 14e 15e
 
 
         
     

Пројекат „101 дан за 101 црну еколошку тачку“

Чланови еколошке секције су били активни учесници пројекта “ 101 дан за 101 црну еколошку тачку“ који се реализовао у периоду 22.09. – 30.12.2016.Овај пројекат је реализован у сарадњи са Скупштином града Крагујевац и ЦЕООР-а. За ученике школе су организоване 3 радионице на теме „Рециклажа и одлагање отпада“, „Утицај комуналног отпада на здравље људи“ и „Врсте токсичног отпада“. Ове радионице су држали ученици – вршњачки едукатори у сарадњи са наставницом Аном Ђокић Остојић, која је била аутор и координатор пројекта, Завршна акција целог пројекта је било уклањање дивљих депонија из насеља Денино брдо и Виногради у којој је учествовао велики број ученика наше школе и становника ових насеља.

       
 
16e 17e 18e 19e 20e 21e 22e 23e 24e
       
         
     

Фестивал еколошког образовања 2017.године

У оквиру Фестивала еколошког образовања у организацији ЦЕООР-а, чланови еколошке и географске секције, ученици 5, 6 и 7. разреда су реализовали р адионицу „Како раде вулкани“ у вртићу Цицибан 23.02.2017.

У оквиру истог фестивала ученици 8 . разреда, чланови еколошке секције школе су одржали р адионицу „Земљиште и животиње које живе у земљишту“ у вртићу „Цицибан“30.01.2017. На радионици је приказана презентација, малишани су добили и посуде са земљом у којој су били модели животиња које живе у земљишту, које су проналазили и препознавали.

       
     
25e 26e 27e 28e 29e 30e 31e 32e