Затим су ученице осмог разреда, Ленка Милосављевић и Адријана Михајловић извеле приказ типичне ситуацације “започињања” свађе, при чему једна ученица, ничим изазвана, вербално напада другу зато што ју је наводно погледала. Како разговор одмиче, та девојчица постаје све страственија и вербално агресивнија. После приказа овакве ситуације, ученици су учествовавли у дискусији одговарајући на питања:
- Како поступа једна, а како друга девојчица?
- Да ли девојчица која је вербално нападнута узвраћа?
- Да ли девојчица која је вербално нападнута поступа правилно?
- Зашто се девојчица која започиње свађу тако понаша? Шта све могу бити разлози?
- Шта бисте ви урадили када бисте се нашли у оваковој ситуацији?
- Да ли бисте некоме рекли? Коме? Зашто?
- Чему овакав разговор води -можемо ли предвидети исход?
- Да ли и како се овакве ситуације могу спречити?
Последња активност је била “Ланац похвала”. Сложивши се да много чешће једни друге некативно критикујемо, а много ређе хвалимо, ученици су најпре говорили о томе шта све може бити похвала (не мора нужно реч, већ и гест, осмех и сличн), како се осећају када их неко похвали, када и ко их је последњи пут похвалио, а када су они и на који начин некога
похвалали. |