|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Шекспир, наш савременик – мини пројекат (обележавање јубилеја) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пројектном наставом, истраживачким и проблемским приступом, тимским радом, инсистирањем на одговорности за сопствено учење, ученици уче како да нешто реше, постигну, ураде, примене научено и надограде. Кроз обележавање јубилеја и учење о Шекспиру, деца уче о епохама, времену, музици, костимима, повезују са већ стеченим знањима из историје, географије, ликовне и музичке културе, енглеског језика, грађанског васпитања. Схватају важност креативног изражавања идеја, искустава и осећања у читавом низу медија укључујући музику, телесно изражавање, књижевност, ликовну уметност. Упознају се са различитим начинима обраде једне теме ( (драма, опера, балет, филм). Повезују тему забрањене љубави са животом, схватају да је свевремена, износе личне ставове о односу родитеља и деце, дебатују. Уче да аргументовано износе своје ставове, поштују туђе мишљење иако је другачије, критички размишљају. Тако учење постаје интересантан и активан процес, постаје смислено, сами креирају своје знање. Ученици након истраживачког рада креирају мултимедијалне садржаје, литерарне радове, режирају једну сцену из Ромеа и Јулије и Сна летње ноћи, изводе сценски приказ у школи и о свему томе пишу на својим блоговима који се налазе унутар одељењског блога. Пројекат је представљен на јавном часу, али и глобалној публици путем међународног пројекта Student Blogging Challenge па су њихови радови изложени процени и коментарима вршњака из целог света. |
|
|
|
|
|
|
|
http://magijacitanja.weebly.com/home/1613235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
Четири века од смрти Вилијема Шекспира, један је од најважнијих културних јубилеја који je током ове године обележен широм света бројним интерпретацијама Шекспирових дела, стотинама предавања, рецитала, међународних академских конференција, филмова, концерата, опера и изложби. “Глоб” 400. годишњицу Шекспирове смрти обележава занимљивим филмским пројектом који је простор уз реку Темзу претворио у огромни поп-ап биоскоп на отвореном, где се на 37 филмских платана приказује 37 десетминутних филмова, по један за сваку од песникових драма. И ми смо се придружили великој светској заједници поштовалаца дела Вилијема Шекспира и мини пројектом обележили овај значајни датум. Читали смо Ромеа и Јулију, дело које је било инспирација многих уметника, слушали ренесансну музику, гледали смо одломке из опере Шарла Гуноа, балета Сергеја Прокофјева, филма Мартина Скорцеза. Гледали смо и одломак из филма Заљубљени Шекспир да бисмо визуелно доживели елизабетанску епоху и загонетну личност писца. Сучелили смо своје мишљење у дебати: Да ли родитељи имају право да се мешају у избор своје деце?
Истраживали смо време у ком је живео Шекспир, Ромео и Јулија, костиме, музику, начин живота, Шекспирово позориште.Правили смо презентације, виртуелне постере, трејлере; симулирали ТВ дуеле, прерадили Шекспиров комад (балконску сцену) за тинејџ публику и извели на јавном часу; писали есеје, поетске текстове... |
|
|
|
|
|
|
|
https://view.joomag.com/-/0695652001479053964?short |
|
|
|
|
|
|
|
|
Један од занимљивијих задатака био је режирање једне сцене из Ромеа и Јулије и Сна летње ноћи. Наиме, The Old Vic и British Council покренули су интерактивни сајт који омогућава корисницима да сами режирају сцену бирајући глумце, сценографију, костиме и музику |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Блогови ученика на којима се налазе радови настали током овог пројекта: Димитрије , Марија , Андреа , Влада , Jaнко , Милица , Тамара , Тамара Т , Тијана , Јана , Богдан , Лука , Ђоле и Алекса .
Пројекат је представљен на јавном часу, тако смо обележили четири стотине година од смрти великог светског писца . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|