|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пројекат „Здрави стилови живота“ |
|
|
|
|
|
|
У нашој школи је током децембра реализован пројекат Здрави стилови живота, уоквиру којег су
реализоване активности са семинара „Школе за 21. век – настава која подстиче критичко мишљење и решавање проблема“. Пројекат је реализовало осморонаставника и био је укључен 101 ученик.
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пројекат је реализован кроз следеће фазе:
Радионице о здравој храни
У четвртак 5.12.2019. године за ученике 5. и 6. разреда у трајању од 90 минута одржана је радионица “Здрава храна”.
Радионица је имала за циљ анализу и процену навика ученика везаних за исхрану и
ученичко критичко процењивање брзе хране применом технике “дрво проблема”.
На почетку су ученици упознати са темом радионице и начином рада. У првом делу су
ученици урадили Анкету у којој су одговарали, анонимно, о својим навикама у
исхрани. Након анкете, вођена је дискусија о њиховим начинима исхране, шта највише а шта најмање воле да једу.
Након анкете наставница је приказала припремљену презентацију о значају исхране за раст, развој и здравље људског организма, о пирамиди правилне исхране и
последицама по здравље услед неправилне исхране.Ученици су подељени у групе креирали “дрво проблема” на тему Брза храна.
Након завршених радова, свака група је презентовала своје “дрво проблема” и кроз дискусију су заједнички сагледани узроци конзумирања брзе хране и последице које она може да изазове.
На крају су ученице 8. разреда припремиле “воћне тањире” за све учеснике радионице,које су ученици са задовољством испразнили.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
Тањири здраве хране
На основу знања усвојених на прве две радионице ученици су креирали тањире здравих оброка користећи различите материјале (картон, пластелин, исечци из новина)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Радионице о значају физичке активности уз коришћење микро бита
Ученици 6. разреда су на часу информатике и рачунарства креирали програм за бројања
корака коришћењем MakeCode платформе. Проверили су функционалност програма у
симулатору, снимили програм, повезали микробит са рачунаром и пренели код на
микробит уређај.
На часу физичког и здравственог васпитања ученици су упознати са добробитима
бављења физичком активношћу, дискутовали су о активностима којим је потребно да
се баве како би били у форми и водили здрав живот, затим су бележили број пређених
корака у минути за различите активности (трчање, прескакање вијаче и плесање уз денс музику), на основу тога прорачунавали су утрошене калорије, израчунавали индекс телесне масе и све то бележили у унапред припремљене табеле.
На крају су ученици дискутовали о здравим и нездравим стиловима живота и израдили постере о истим. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Књига рецепата
Ученици су најпре анализирали проблем гојазности методом „дрво проблема“,дискутујући о узроцима и последицама гојазности, дајући конструктивне предлоге за решење овог проблема и на основу претходних активности направили су књигу рецепата здраве хране у папирној и електронској форми.
Документовање свих фаза пројекта од стране новинарске и фото-секције.
Чланови новинарске и фото-секције су пропратили читав пројекат, фотографисали и сачинили извештај за сајт школe.
Резултати пројекта:
Пројекат је заснован на веома значајном проблему, има јасне циљеве и мерљиве резултате.Укључује прилику да ученици вежбају критичко мишљење, решавање проблема и коришћење микробитова. Повезан је са стварним животним контекстом
Од ученика је захтевано да демонстрирају оно што су научили кроз стварање различитих продуката
. Ученици су користили доступну ИКТ и другу опрему у истраживању, обради података и приказу резултата.
Све активности у оквиру пројекта биће приказане наставницима на Наставничком већу,
стручним већима као и на јавном часу.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|