Medieval national heroes
- Home
- Medieval national heroes
еTwinning пројекат Medieval national heroes
Пројекат о европским националним јунацима укључује културолошке и креативне аспекте наставе. Основна идеја је представљање националних јунака као што су Робин Худ у Енглеској, Јованка Орлеанка у Француској, Виљем Тел у Швајцарској,Родриго Дијаз де Вивар у Шпанији . Пројекат је трајао од септембра до јуна. Свака земља је представила свог националног јунака кроз књижевност или неку другу врсту уметности, историју, митологију.
Јунаци су проучавани интердисциплинарно у мешовитим међународним тимовима. Њихове приче смештене су у садашње време, а крајњи производ је била драматизација снимљена као радио емисија.
У пројекат је било укључено 19 школа из 11 европских земаља (Јерменија, Грчка,Словенија, Португалија, Француска, Украјина, Кипар, Турска, Италија, Словачка и Србија), 259 учесника, 19 наставника, 225 ученика, 15 посетилаца (наставници сарадници).
Орјентационо активности су се одвијале овако:
Септембар – представљање своје земље
Октобар – представљање свог града
Новембар – представљање своје школе
Децембар – размена божићних честитки, обичаји, традиција
Јануар и фебруар – представљање свог националног јунака
Март – мешовити (међународни) тимови пишу причу у којој ће бити заступљени сви јунаци. Прича треба да буде смештена у садашње време.
Април – други мешовити тим драматизује причу;
– ускршње честитке, трдиција, обичаји…
8. Мај – национални тимови изводе драмску игру у својим школама, на основу драмских текстова које су написали мешовити тимови.
9.Јун – евалуација пројекта
Циљеви
-упознавање са националним јунацима европских земаља
-упознавање са географским и културним обележјима земаља учесница
-подстицање дечје радозналости и креативности
-подстицање критичког мишљења
-развој способности да се ради у тиму
– размена знања са људима из различитих земаља
– проширивање резултата сарадничког рада изван заједнице којој ученици припадају (школа, град, земља)
Радни поступак
Представљање земаља, градова и школа
Истраживање – Национални јунаци кроз историју, митологију, уметност (књижевност, филм, сликарство…) Свако одељење може имати блог на Твинспејсу и радити тимски или изабрати неки други начин на који ће радити.
Објављивање резултата истраживања на Твинспејсу (видео, презентација, глогстер, есеј, илустрације…)
Формирање међународних тимова – заједничко писање приче
Драматизација приче (међународни тимови)
Извођење драмске игре у школи
У овом пројекту користила сам веб алате које иначе не користим на својим часовима ( Padlet, Forum, Emaze, TwinSpace). Било је много више часова корелације, рада на заједничким задацима са тимовима из других земаља.
Доминантна метода током пројекта је била самостално истраживање ученика због природе задатака и пројекта. Ученици су радили у малим хетерогеним групама на задацима који су били прилагођени њиховим интересовањима и могућностима тако да је било заступљено и вршњачко подучавање. Уживали су у заједничком раду јер су научили да деле одговорност. Нико се није осећао запостављеним.
У току пројекта било је много иновативних идеја како би се подстакла креативност ученика . Многе искуствене активности и пуно технолошких алата допринели су подизању свести и мотивисању ученика нпр. забавили су се образовним квизовима, песмама, уметничким радовима и радио емисијама. Научили много о херојима, традицији. Сазнали су како се живело у средњем веку, каква се гардероба носила, каква је била музика, плес, који предмети су се користили. Остварена је међупредметна корелација( енглески језик, историја, географија, ликовна култура, музичка култура, информатика, техничко образовање).
Ученици су добијали истраживачке задатке и формиране су мање групе. Истраживали су историјске ликове и ликове из народне поезије, преводили, писали есеје, интервјуе, упознавали националне хероје других народа, у мешовитим тимовима су радили: драматизацију, правили радио емисију, писали причу о средњовековним јунацима, правили квизове, цртали националне јунаке, дискутовали на форумима, четовали са својим пројектним партнерима и тако развијали компетенције:
- Комуникација на матерњем језику (писали су есеје и критичке приказе, морали су водити рачуна о правопису, читали су дела и разговарали о њима, имали су дебате);
- Комуникација на енглеском језику (комуницирали су са својим партнерима,способност разумевања,
представљања и изражавања);
3.Дигиталне компетенције (вештину управљања
информацијама – проналажења, селектовања,
процесуирања и представљања информација);
- Учили како се учи (располагали временом, решавали проблеме, усвајали знања, примењивали ново знање и вештине у различитим контекстима);
Предузетништво (преузимали су иницијативу,
организовали активности и поштовали рокове);
- Интерперсоналне и грађанске компетенциje (договарали смо се о
правилима рада, упознавали са
другим културама поштујући
различитост);
6.Културно изражавање (музика, телесно изражавање, књижевност,
ликовна уметност).
Ученици су током целог пројекта охрабривани да буду креативни и да слободно изражавају своје мишљење и осећања.
Партнерске школе су за комуникацију користиле Project Journal, Teacher Bulletin, Facebook (samo nastavnici), Google Docs, mail и онлајн везу преко ТwinSpace-a за организовање месечних задатака. Наставници су планирали задатке за своје ученике недељно. Задаци су припремани корак по корак. Рецимо за припрему презентације, ученици би прво направили brainstorming о теми, потом претраживали интернет и на крају организовали идеје и направили презентације уз помоћ наставника. Сваки ученик је био поносан на свој рад. Не само да су преузели индивидуалну одговорност, већ су и научили да буду део тима. Ученици су комуницирали путем чета, гугл документа, форума, страница, цртежа, квизова, презентација, видео конференције.
Ученици су током овог пројекта много научили о другим културама, херојима, традицији и легендама. Сазнали су да свака земља има свој начин да о својим јунацима говори кроз легенде, приче и песме. Емпатични су према својим прецима јер се понекад поистовећују са њима( кроз писање драматизације морали су да се ставе у њихов положај, да покушају да размишљају као они, да доживе њихово време). Највреднија ствар у овом пројекту је проширење културнних хоризоната ученика кроз подизање свести о различитости и кроз поштовање различитости. Унапредили су знање енглеског језика, развијали критичко мишљење, научили да користе нове веб алате. Наставници су такође учили једни од других. За мене је ово било велико и лепо искуство које ми је донело много задовољства и добре сарадње. У школи је први пут од њеног оснивања организован интегративни дан захваљујући овом пројекту. Било је много корелације, сарадње, тимског рада наставника.
Пројекат је награђен Националном ознаком квалитета