Student Blogging Challenge
- Home
- Student Blogging Challenge
Међународни пројекат Student Blogging Challenge
Пројекат StudentBloggingChallenge први пут је покренут 2008. Покренуле су га, наставница из Тасманије Suzane Wyatt и Sue Waters , уредница Едублогера. Од тада сваке године у марту и октобру пријављују се наставници и ученици из целог света и пролазе кроз десет недеља блоговања развијајући вештине неопходне у 21. веку. Циљ пројекта је да повеже ученике са широм публиком и подржи наставнике који започињу са својим ученицима блоговање. Пројекат води кроз процес блоговања без обзира коју платформу користите. Задаци се не понављају, увек су другачији. Ученике седмог разреда пријавила сам за октобарски Изазов 2015. Пријављивању су претходиле припреме.
На свом одељењском блогу направила сам налоге за блогове ученика, а они су на часовима техничког образовања(наставник Ана Тодоровић)формирали своје блогове у оквиру одељењског и научили како да користе Вибли платформу. Разговарали смо о безбедности, упознати су са правилима блоговања, како да безбедно користе интернет, да не дају личне информације, да користе само своје име.
Друге недеље упознавали су се са вештином коментарисања (какав коментар треба да буде, смернице за коментарисање, посећивање других блогова, остављање коментара, успостављање контаката). Седмаци су се највише виртуелно зближили са седмацима једне школе из Остина у Тексасу. Успоставили су добре односе, читали њихове постове, коментарисали и пронашли много заједничких интересовања. Тада ми се јавила њихова наставница енглеског језика и рекла да су они одушевљени посетиоцима из југоисточне Европе, да су разговарали о Србији, да мало знају о овој земљи која им се чини врло занимљивом и да ће урадити једно истраживање о Србији. http://edublogs.eanesisd.net/tkriese/2015/10/19/learning-about-serbia/#commentshttp://edublogs.eanesisd.net/tkriese/2015/10/20/learning-about-serbia-part-2/ И ми смо такође били заинтересовани да сазнамо више о Тексасу па смо и сами истраживали уз помоћ наставнице географије Наташе Филиповић, и овде записали до којих смо информација дошли. http://magijacitanja.weebly.com/home/8 Student Blogging Challenge има и свој часопис где се објављују најбољи постови као добри примери, па читајући добре примере блогери уче како треба писати. Више пута су постови наших ученика били објављени. |
Ређали су се задаци различите тежине, о природи, храни, ауторским правима, коментрисању неке сам прилагођавала, а девете недеље задатак је био да се номинују најбољи блогови у различитим категоријама за годишњу Едублог награду. Наш одељењски блог http://magijacitanja.weebly.com/ тада је номинован у категорији Best Class Blog и не само номинован, већ и ушао у ужи избор од четрдесет блогова
(ЕdublogAvards 15, finalist) http://edublogawards.com/2015-finalists/#class .
Одмах по завршетку пројекта отпочеле су припреме са петим разредом. Припреме су трајале знатно дуже с обзиром на узраст. На часовима информатике (наставник Зорица Раковић) правили су своје блогове. У марту је почео други Изазов. Ученици седмог разреда већ су били искусни, а ученици петог разреда добро припремљени. С обзиром да постове на својим блоговима пишу на српском језику, а коментаришу и читају блогове својих вршњака на енглеском, укључили смо и наставницу енглеског Јелену Јевтовић. Ученици седмог разреда сада су били ментори петацима.
У марту блогери који учествују у пројекту прикључују се глобалном догађају Earth Hour (Сатза нашу планету) http://magijacitanja.weebly.com/home/16. И ученици петог разреда су се одлично снашли. У рефлексији су као најважније што су научили, наводили да су унапредили писање( јер су морали да воде рачуна о правопису) енглески језик, дигиталне вештине, упознали друге културе, научили да поштују различитост, интернет бонтон , најзанимљивији задатак им је био Заврши причу где је требало да започну причу, а онда затраже од својх читалаца да је доврше. http://jelenasite.weebly.com/home/3
Најинтересантнији изазов за мене је био да започнем причу једног малог пса. Позвала сам блогере из Аустралије, Канаде и Шпаније да доврше причу. Свакодневно сам посећивала разне блогове и доста коментара оставила. Читала сам часопис Изазова, драго ми је што су објављени постови мојих другова из одељења.По мом мишљењу најважнија ствар коју сам научила јесте енглески језик.Није да га нисам знала пре, али сам свој речник обогатила новим речима и научила сам да комуницирам са људима широм света. Поред енглеског језика, научила сам и српски правопис, научила сам да пишем занимљиве постове на блогу и да се боље изражавам, јер сам морала да водим рачуна о томе.Научила сам шта су ауторска права и видела како живе моји вршњаци у другим земљама. Моје постове читала су деца из Аустралије, Канаде, Америке, Шпаније и Италије“ Сташа
http://magijacitanja.weebly.com/home/-time-to-say-goodbye#comments
http://martamsite.weebly.com/home /3007479
Мени као наставнику овај пројекат донео је много задовољства. Сматрам да су ученици овим интердисциплинарним приступом развијали најважније међупредметне компетенције. Компетенције се дефинишу као комбинација знања, вештина и ставова. Kључне компетенције су оне које су потребне свакој особи за лично испуњење и развој, активно грађанско залагање, друштвено укључивање и запошљавање. Европска унија је 2006. године дефинисала осам кључних компетенција концепта целоживотног учења :
• 1. Комуникација на матерњем језику
• 2. Комуникација на страном језику
• 3. Математичка писменост и основна знања из науке и технологије
• 4. Дигитална компетенција
• 5. Учење како се учи
• 6. Међуљудска и грађанска компетенција
• 7. Предузетништво и смисао за иницијативу
• 8. Културно изражавање
Овим пројектом ученици су унапређивали све компетенције осим математичке писмености. Квалитету пројекта значајно су допринели укључени наставници: Ана Тодоровић, наставник техничког образовања; Зорица Раковић, наставник информатике; Јелена Јевтовић, наставник енглеског језика; без којих не бисмо могли да остваримо започето.