- ПОЧЕТНА
- О НАМА
- ВЕСТИ
- ДОГАЂАЊА
- НАСТАВА
- ВАН НАСТАВЕ
- ДОКУМЕНТАЦИЈА
- КОНТАКТ
Ученик:
-разуме да на два тела различите масе не делује сила Земљине теже истог интензитета.
– објашњава узајамно деловање тела у непосредном контакту и последице тог деловања;
– објашњава узајамно деловање тела која се не додирују
На основу појма узајамног деловања тела (одбијања, привлачења, деформација, промене кретања) ученик треба да:
-схвати силу као меру узајамног деловања тела, која се мери динамометром
– уме да измери силу динамометром
– користи јединицу силе у SI систему: N
– зна да је сила векторска величина
Исходи:
повезује физичке величине које описују осцилације и таласе
-кратко опише појам звука
-именује карактеристике звука
-предвиђа настанак звучне резонанције
-самостално изведе експеримент, прикупи податке мерењем, одреди тражену физичку величину и објасни резултате експеримента;
Часу присуствовала педагог Марија Николић
У петак, 25. марта 2024. године, у одељењу VI1 одржан је интегративни час под називом ,,О, класје моје“ на тему – пшеница кроз наставне предмете. Пројекат је подразумевао сагледавање развоја и улоге пшенице кроз наставу физике, биологије, историје, географије, информатике и рачунарства, енглеског језика, немачког језика, српског језика и књижевности, музичке културе и веронауке.
На овом часу може се сазнати шта је то пшеница, које је њено географско и историјско порекло, који су најзначајнији произвођачки региони пшенице, како се и колико пшеница производи у Србији, какав је састав пшенице и шта се од ње производи, које су морфолошке карактеристике пшенице, како изгледа клијање пшенице. Сазнаје се и откуда пшеница на Божићној и славској трпези и колико је пшеница чест књижевноуметнички мотив. Опште информације о пшеници преведене су на енглески и немачки језик. Уочи пројекта ученици су засадили пшеницу у природним и вештачким условима и пратили и мерили њен раст и развој и све то бележили, како би сагледали који услови су најподобнији за узгој пшенице. Фотографије и табеларни прикази ових резултата такође су саставни део овог пројекта.
Часови попут овог доприносе функционалном учењу и знању, повезивању наставних садржаја и обогаћују наставни процес.
Реализатори овог пројекта су ученици шестог разреда, Савовић Соња (наставница физике), Доротеа Савић (наставница историје).