- ПОЧЕТНА
- О НАМА
- ВЕСТИ
- ДОГАЂАЊА
- НАСТАВА
- ВАН НАСТАВЕ
- ДОКУМЕНТАЦИЈА
- КОНТАКТ
Реализатори: Даниела Николић, наставница француског језика, Олга Јеринић, наставница руског језика, Ирена Делић, наставница енглеског језика и Јелена Јевтовић, наставница енглеског језика.
Општи циљ
Развијање љубави, разумевања, толеранције, осећаја припадности и одговорности као и техника за решавање сукоба свих учесника у наставном процесу.
Радионица“Различите културе али исто срце” је била посвећена промовисању културне разноликости кроз језике, фокусирајући се на енглески, руски и француски језик који се уче у нашој школи. Специфични циљ радионице био је подстицање ученика на упознавање и разумевање култура ових земаља кроз језик, као и развијање вештина сарадње и решавања сукоба.
Час је фокусиран на развој четири кључне компетенције: грађанско размишљање, одговорност, вештине за сарадњу и вештине за решавање сукоба. Кроз колаборативни приступ у учењу енглеског, руског и француског језика, настојали смо да створимо окружење које ће подстаћи ученике на активно учешће и развијање ових вештина:
Ученици су активно учествовали у поређењу речи на енглеском, руском и француском језику. Дискусије о сличностима и разликама између језика подстакле су их да размишљају о културним контекстима и утицајима на језичке обрасце. Такође, кроз групно разврставање знаменитости, познатих личности и типичне хране по земљама, ученици су показали интересовање за различите аспекте културе и разумевање важности културне разноликости.
Током радионице, ученици су преузели одговорност за своје активности и доприносе. Свака група је имала своје задатке у вези са истраживањем и представљањем информација о земљи којој припада њихова група. Ученици су показали одговорност у испуњавању својих улога, што је допринело ефикасном вођењу радионице и постизању циљева.
Сарадња је била кључни елемент ове радионице. Ученици су били подељени у групе према земљама (Енглеска, Француска, Русија) и заједнички су радили на истраживању и припреми презентација. Кроз међусобну комуникацију, дељење идеја и решавање проблема, ученици су развили вештине за ефикасну сарадњу. Ова активност подстакла је разумевање важности тимског рада и међусобног поштовања.
Иако су се у току радионице појавиле разлике у мишљењима, ученици су имали прилику да развијају вештине за решавање сукоба као што су слушање, комуникација и преговарање кроз аргументоване дискусије и компромисе што је посебно важно за развој емоционалне интелигенције и међуљудских односа, који су неопходне за успешну интеракцију у друштву.
Закључак
Ова радионица је била успешна у промовисању културне разноликости кроз језике, развијајући код ученика грађанско размишљање, одговорност, вештине за сарадњу и вештине за решавање сукоба. Кроз активно учешће и интеракцију, ученици су стекли дубље разумевање и поштовање према различитим културама.
Интеграцијом ових компетенција у настави језика, циљ је био створити стимулативно окружење које ће не само унапредити језичке вештине ученика, већ и допринети њиховом свеукупном личном и социјалном развоју.