• Mail us: gridvalley@gmail.com
  • Call us:(075) 123-7654
Основна школа "Свети Сава" Крагујевац
  • ПОЧЕТНА
  • О НАМА
  • ВЕСТИ
  • ДОГАЂАЊА
  • НАСТАВА
    • РАСПОРЕД ЗВОЊЕЊА
    • РАСПОРЕД ПИСАНИХ ПРОВЕРА
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА
      • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА – ПОСКУРИЦЕ
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА – ГРБИЦЕ
    • РАСПОРЕД ДОПУНСКЕ НАСТАВЕ
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА
      • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
    • ТАКМИЧЕЊА
    • КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА
      • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
    • КАЛЕНДАР РАДА
    • УГЛЕДНИ ЧАСОВИ
      • GEOGRAFIJA
      • BIOLOGIJA
      • FIZIKA
    • УПИС ПРВАКА
    • КОЛЕКТИВ
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА
      • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
      • ВАННАСТАВНО ОСОБЉЕ
    • КАТАЛОГ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА
  • ВАН НАСТАВЕ
    • ПРИЈЕМ РОДИТЕЉА
      • РАЗРЕДНА НАСТАВА
      • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
    • КУТАК ЗА РОДИТЕЉЕ
      • Истраживање о психолошком реаговању школске деце и породица након масовних убистава у Србији
      • Линкови са смерницама
      • ПРИРУЧНИК ЗА РОДИТЕЉЕ
    • БОРАВАК
    • СЕКЦИЈЕ
      • ФОТО СЕКЦИЈА
      • НОВИНАРСКА СЕКЦИЈА
      • ГЕОГРАФСКА СЕКЦИЈА
      • ДРАМСКО-РЕЦИТАТОРСКА СЕКЦИЈА
      • ЛИТЕРАРНА СЕКЦИЈА
      • ЕКОЛОШКА СЕКЦИЈА
      • ЛУТКАРСКА СЕКЦИЈА
    • ЂАЦИ ГЕНЕРАЦИЈЕ
    • ПРОЈЕКТИ
      • Оштро перце
      • Student Blogging Challenge
      • Celebrate diversity
      • Medieval national heroes
      • Our Birthday Cards for Rebeca
      • Tragovima našeg zavičaja
    • СПОРТСКИ КУТАК
  • ДОКУМЕНТАЦИЈА
    • ДОКУМЕНТА ШКОЛЕ
    • СПИСАК УЏБЕНИКА КОЈИ СЕ КОРИСТЕ У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ
    • ЈАВНЕ НАБАВКЕ
    • ЗАКОНИ И ПРАВИЛНИЦИ
    • ПРАВНА ЗАШТИТА ПОДАТАКА И ПРИСТУП ИНФОРМАЦИЈАМА ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
  • КОНТАКТ

„Од бајки до кликова – Како медији обликују дечји свет“

  • Home
  • Догађаји
  • „Од бајки до кликова – Како медији обликују дечји свет“
  • новембар 2, 2024
  • Аутор: Основна школа "Свети Сава" Крагујевац
  • Догађаји

Активност у оквиру Дечје недеље

    Током  „Дечје недеље“, библиотекарке Милица Раденковић и Олга Јеринић, у сарадњи са вероучитељем Мирославом Василијевићем, припремили су и представили ученицима 5/1, 5/2 и 6/3  презентацију под називом Од бајки до кликова – Како медији обликују дечји свет.

   Са аспекта медијске писмености тема је од изузетне важности јер помаже деци да схвате како и на који начин медијски садржаји утичу на њихово схватање света, поимање добра и зла, а самим тим на формирање  ставова и  вредности.  У ери у којој су деца све изложенија друштвеним мрежама и дигиталним медијима, критичко размишљање о томе шта је позитиван, а шта негативан утицај постаје кључно.

    Тема Од бајки до кликова – Како медији утичу на формирање свести деце директно се повезује са веронауком и духовним вредностима јер наглашава значај развијања јасне разлике између добра и зла у дечјој свести. Као што веронаука учи о моралним вредностима и праведности, оваква едукација о медијима помаже деци да препознају како медији могу суптилно да обликују њихове ставове и вредности.

    Почетак презентације осветљава замену педагошких чинилаца –  књига, које су у прошлости имале централну улогу у животима деце и друштвених мрежа и различитости и понекад, упитности њихових садржаја.

    Поред тога што друштвене  мреже пружају огромне могућности за размену знања и стицање нових вештина, скренута је пажња на опасности које тај медиј носи уколико се не користи правилно.

    У презентацији је кроз јасне примере јунака старијих и новијих цртаних филмова као и јунака најактуелнијих игрица, приказана  честа замена теза добра и зла. Уз навођење наставника, ученици су приметили да су многи негативни ликови на друштвеним мрежама и игрицама које су код деце презаступљене, представљени  као  моћне, „кул“и допадљиве личности са јаким лидерским особинама, али и врло упитним циљевима пред собом. Такви нови „хероји“ носе у себи агресију, смрт, деструкцију, мимику и гестикулацију коју један позитиван јунак никако не би смео да има а дете у глави, срцу и души никако не би смело да утисне такав пример „позитивног“ јунака.

    У процесу поређења старих и нових јунака који су пажљиво одабрани за час,  ученици су запазили  да  амбијент у којем се такви „позитивни“ јунаци налазе  је најчешће мрак и својеврсна апокалиптична атмосфера. Музика која прати такве игрице и цртане филмове је такође агресивна и мрачна као и њени актери. Ученицима је предочено да изложеност таквим садржајима  смањује осетљивост на насиље  па добијамо усвајање и пренос негативних образаца понашања, намера, мимике и гестикулације из иреалног света у реалан свет.

Едукативни циљеви

  1. Развијање критичког мишљења – Презентација је осмишљена тако да подстакне ученике на размишљање о томе које информације и личности које прате на интернету могу позитивно да утичу на њих а који садржаји  могу да буду од штете.
  2. Промовисање добрих узора – Ученицима су дати примери садржаја и појединаца на друштвеним мрежама који промовишу праве вредности, као што су љубав, знање, доброта, искреност, пријатељство…
  3. Свест о утицају медија – Кроз различите примере, ученици су упознати са концептом медијске манипулације и како се у медијима некада „доброта” и „зло” приказују у измењеним облицима, чиме се може манипулисати осећањима младих.

Резултати активности

    Ученици су показали  интересовање за тему и активно  учествовали у дискусији. Постављали су питања о томе како разликовати добронамерне од штетних медијских садржаја и како изабрати квалитетне узоре на друштвеним мрежама. Такође, ученици уче како да користе друштвене мреже на начин који подстиче  развој њихових интересовања и усмерава их ка позитивним вредностима.

    Корелација медијске писмености и веронауке представља важан основ у васпитању деце јер доприноси развоју њихове способности да критички разликују добро од зла, како у медијима, тако и у свакодневном животу. Медијска писменост омогућава ученицима да разумеју и процењују поруке које примају из различитих извора, док им веронаука пружа моралне и духовне основе. Заједно, ове две области доприносе томе да деца изграде снажан осећај за праведност и здраве вредности, што их оспособљава за одговоран и свестан приступ медијима, као и за изградњу здравих односа и ставова у животу.

Библиотекарке Милица Раденковић

и Олга Јеринић у сарадњи са

вероучитељем Мирославом Василијевићем

Prev Article
Next Article

Related Blogs

  • 14 мај
  • Аутор: Основна школа "Свети Сава" Крагујевац

„ Шта треба да знаш о пубертету“

View More
  • 28 јан
  • Аутор: Основна школа "Свети Сава"

Дан школе

View More
  • 28 феб
  • Аутор: Основна школа "Свети Сава"

Светосавци поново у акцији „Читајмо гласно“

View More

Основна школа „Свети Сава“ налази се у крагујевачком насељу Виногради, уз саме легендарне Шумарице. Школа ради на подручју месних заједница Аеродром, Угљешница, Виногради, Поскурице, Шљивовац и Доње Грбице.

Корисни линкови

  • Мој есДневник - за родитеље
  • есДневник - за наставнике
  • Приручник за родитеље
  • Чувам те
  • Каталог уџбеника-Министарство просвете

Контактирајте нас

  • Букурешка б.б, 34000 Крагујевац
  • +381(0)34/370-112
  • +381(0)34/302-780
  • email:sekretar.os.svetisava@gmail.com