- ПОЧЕТНА
- О НАМА
- ВЕСТИ
- ДОГАЂАЊА
- НАСТАВА
- ВАН НАСТАВЕ
- ДОКУМЕНТАЦИЈА
- КОНТАКТ
На часу Технике и технологије, који је одржан у одељењу 6/2, у среду 17.4.2024. реализована је радионица „Школа за 21. век“ у оквиру пројекта Квалитетно образовање за све. Тема нашег часа била је Рационално и безбедно коришћење топлотне енергије.
Развијали смо следеће компетенције:
Циљеви часа:
– Развијање система знања у науци уз примену дигиталних вештина;
– Развијање критичког мишљења и алгоритамског начина размишљања;
– Упознавање са радом micro:bit уређаја;
– Упознавање ученика са начинима топлотне изолације;
– Оспособљавање ученика да умеју да повежу значај извођења топлотне изолације са уштедом енергије.
Исходи часа: ученик ће бити у стању да:
– креира програм у makecode-у и примењује основне акције слагања блокова (самостално и сараднички);
– препознаје уобичајене начине коришћења технологије и ван школе;
– користи технологију одговорно и на сигуран начин;
– наброји, опиши и објасни начине термоизолације грађевинског објекта;
– аргументовано изнесе своје ставове уз уважавање других мишљења;
– повезује значај извођења топлотне изолације са уштедом енергије
Ученици су прво у групама анализирали проблем губитка топлотне енергије у објекту методом „дрво проблема“, где су развијали критичко мишљење. Свака група добила је задатак да на папирићима сараднички излиста узроке и последице датог проблема, које су затим презентовали и лепили на заједничко дрво. Кроз дискусију су заједнички сагледани узроци који доводе до губитка топлотне енергије у просторији и последице које он може да изазове, уз давање конструктивних предлога за решење овог проблема.
Ученици су потом упознати са радом micro:bit уређаја, његовим карактеристикама и могућностима, као и са радним окружењем makecode. Свака група креира један од два различита програма, од којих је један за микробит у учионици где није урађена нова PVC столарија, и преноси поруку другом микробиту коришћењем радио сигнала, у оквиру једне радио групу 1. Микробит који се налази у учионици где није урађена нова столарија користи свој сензор температуре да утврдимо колика је температура у просторији и преко радио сигнала очитану температуру шаље другом микробиту. Када микробит који је у учионици са новом столаријом прими очитану вредност температуре из учионице са старом столаријом, он треба да је прикаже на екрану микробита. Та очитана температура се чува у креираној променљивој. Како бисмо упоредили температуру у ове две учионице, постављамо да када се притисне тастер А на микробиту који је у у учионици са новом PVC столаријом приказује очитану температуру у тој просторији, док кад је притиснут тастер B, започиње свирање одређене мелодије и на микробиту се приказује температура која је очитана у учионици где није урађена нова PVC столарија.